TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 63.738,05 Ft (tonna)
Napraforgómag: 139.787,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 57.469,20 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 52.667,06 Ft (tonna)
Repcemag: 154.021,93 Ft (tonna)
Full-fat szója: 209.053,63 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 645 Ft
Benzin ára: 641 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 395,83000
USD: 367,33000
CHF: 405,35000
GBP: 462,58000
Hirdetés
20 éves a Mascar-gyár

20 éves a Mascar-gyár

Gépesítés - 2018.10.30

Nagyvonalú vevőtalálkozót rendezett a gyártó A kerek évforduló alkalmából könnyed vevőtalálkozóra voltunk hivatalosak az olaszországi Mascar-gyárba. Az eseményen lehetőségünk nyílt megismerni a gyár történetét, és bemutatták a legújabb fejlesztéseket is.

A program szeptember 8-ára, egész napra volt meghirdetve, így hát már előző este a külföldi meghívottak egy, a gyár közelében lévő szálláson gyülekeztek. Az alkalomra igen távoli országokból, mint Japán, Argentína vagy Kína, is érkeztek vendégek, de mi, magyarok is két fővel képviseltük az országot. Először Velence mellett voltunk a tartomány legnagyobb kastélyában, melyben több mint 120 szoba volt, ráadásul egyikben még Napóleon is aludt. A kertben a szép fák mellett medencét és egy igazi, bokrokból kialakított útvesztőt is találtunk. Az egzotikus növények résznél futottunk bele a meglepetésbe, egy különleges, terepmintás fényezéssel ellátott Mascar MonsterCut 770 változó kamrás bálázóba, a gyár büszkeségébe. Ebből a profi gépből öt év alatt több mint ezer darabot készítettek. Ez volt a Mascar első olyan bálázósorozata, mely nemcsak az árával, hanem a teljesítményével is felvehette a versenyt a legismertebb bálázómárkák gépeivel.

Megbecsülik a magyar piacot

Az utunk ezután egy hajóra vezetett, melyen igazi sokfogásos olasz ebéd közben a szárazföldi csatornákon és egy zsiliprendszeren keresztülhaladva Velencébe érkeztünk. A csatornát, melyen utaztunk a hajóval, számos híd is keresztezte, ezeket a hajónk nagy mérete miatt fel is kellett nyitni vagy el is kellett fordítani, hogy tovább tudjunk haladni. Érdekes volt látni, hogy még kézi fordítású híd is üzemelt a vonalon. Velencéből visszaérve a Mascar-gyárat lehetett megtekinteni, ekkor mesélték, hogy kezdetekben csak fix kamrás rúdláncos bálázót és szemenkénti vetőgépet gyártottak. Külön kiemelték néhány nagyon hűséges forgalmazójukat, mint a SZEGÁNA Kft., mely szinte a kezdetektől fogva mellettük van, az első magyarországi importőr. A Mascarnál a magyar piacot becsülik, gyakran a pro­­­­totípusokat is itt tesztelik, így volt ez például az Mascar Maxi SmartDrive elek­­tromos hajtású gyors vetőgépnél és 
a MascarDiavel profi fix kamrás bálázónál is. Büszkén mesélték, hogy a kezdeti egyetlen bálázósorozat helyett ma már ötféle sorozattal büszkélkedhetnek.

mascar


Bálázósorozatok, 
minden igényre

A Mascar Corsa sorozat egyszerű fix kamrás, rúdláncos kialakítású bálázó, mely 120-as vagy 150-es bálamérettel rendelkezik. A Mascar Tuareg sorozat fix kamrás, félig hengeres, félig rúdláncos kamra kialakítású, félprofi bálázó, mely 125-ös vagy 155-ös bálát tud készíteni, és gyors, rotoros továbbítóval rendelkezik. A Mascar Diavel sorozat fix kamrás, hengeres kamrakialakítású profi bálázó, mely 130-as bálamérettel rendelkezik, és eltömődés esetén az előkamrája hidraulikusan lenyitható az eltömődés könnyebb megszüntetése érdekében. A Mascar Monster sorozat változó kamrás, profi bálázó, mely 80–170-es bálaméretet tud készíteni, német Continental hevederekkel szerelt, és külön lehet állítani a mag- és a palástnyomást a bálán. A Mascar MultiWrap sorozat gyakorlatilag egy MascarDiavel és egy bálacsomagoló egy gépbe összeépítve, így egy menetben lehet a rendet felbálázni és csomagolni.

A Corsa sorozat kivételével mindegyik bálázó rendelhető szecskázós kivitelben. A Mascar ötféle kialakítású profi bálacsomagolót készít, mindegyik alkalmas nagy, 160-es bálák csomagolására is. Attól függően, hogy hol történik a csomagolás (telephelyen vagy kint a területen), függesztett és vontatott kivitelben készülnek a csomagolók.


Vetőgépekből is legmodernebbek

Vetőgépekből is bővült a kínálat a két évtized alatt. A Mascar Maxi szemenkénti vetőgépek 4–12 soros kivitelben, akár hidraulikus sortávolság-állítással készülnek mechanikus vagy elektromos (SmartDrive) hajtással. Utóbbi esetén a számítógéppel beállított tőtávolságot az elektromos vetőtárcsahajtás a vetésellenőrzővel összeköttetésben folyamatosan ellenőrzi, és szükség esetén utánállít.

A Mascar Arizona mechanikus gabonavetőgép 2,5–4 m munkaszélességben készül, egytárcsás vagy kéttárcsás kivitelben, sőt még műtrágya-adagolós változat is rendelhető.

A Mascar Montana az éppen kifutó Oregon pneumatikus vetőgép továbbfejlesztett változata 3–6 m munkaszélességgel, 4 magadagolóval, 4 magelosztóval, hogy a magelosztóktól egyenlő hosszúságú magvezető csöveken juthasson a mag az egytárcsás vagy kéttárcsás csoroszlya által nyitott borozdába.

A gyár, a gépek elrendezése németesen precíz, ezt a minőséget megtartva 
a gyár fejlődése garantált.

 




Szerző: Nagy Márk

Címkék: Mascar, Szegána Kft.
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Új szint felállítása az automatizált betakarításban és ...

A John Deere február végén mutatta be az új S7 kombájncsaládját az USA-ban, a texasi Houstonban megrendezett ...