TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 64.203,61 Ft (tonna)
Napraforgómag: 140.553,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 60.021,85 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 55.089,02 Ft (tonna)
Repcemag: 159.621,06 Ft (tonna)
Full-fat szója: 210.961,02 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 653 Ft
Benzin ára: 643 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 393,76
USD: 368,76
CHF: 405,86
GBP: 459,99
Hirdetés
A Multiva pótkocsik sem okoznak csalódást

A Multiva pótkocsik sem okoznak csalódást

Munkagépek - 2018.11.08

A finn Multiva nemcsak robusztus és strapabíró vetőgépeket, kombinátorokat, rövidtárcsákat és hengereket készít, hanem mezőgazdasági pótkocsikat is. Ezeket a közelmúltban egy kanadai szakkiállításon is bemutatta, az észak-amerikai országban 2016 eleje óta működik együtt egy hivatalos forgalmazóval.

A pótkocsikat csavarodásmentes, merev, téglalap alakú acélvázra építik rá, és jellegzetességük a kis magasság, valamint a megszokottnál szélesebb kialakítás. A TRM 13/16/18 változatok magasítóval is csupán 270–280 centiméter magasak, így a szűkebb, alacsonyabb helyeken is könnyebb a kezelésük.

A legmasszívabb TRM HD nehézpótkocsik szinte elpusztíthatatlanok, ráadásul a rugózott tandemtengely révén manőverezhetőségi és biztonsági szempontból is kiemelkedőek. A teljes felépítmény kopásálló Hardox acélból készül, a 6 mm lemezvastagságú acélpadozat tartóssága és rugalmassága pedig a 18 mm vastag normál állagú acéléval egyezik meg. A TRM 150 HD változat 9,1 köbméteres raktérrel rendelkezik, amely 17,6 köbméteresre bővíthető (eredeti belső magassága 75 cm). Hasznos terhelése 15 tonna, erre utal a típusjelzés.

pótkocsi

A 15 tonna feletti pótkocsikhoz opcióként hidraulikus vonórúd-felfüggesztés is elérhető. Ez külön hidraulikus akkumulátorral és munkahengerrel is rendelkezik, amelyek révén a keletkező terhelések jó része elnyelődik. A hidraulikus felfüggesztésű pótkocsik kormányozható hátsó tengellyel is kérhetők, így könnyebben követik a traktort.

A Multiva TR pótkocsikat könnyebb fajsúlyú anyagok, például gabonafélék szállítására tervezték. Az acél felépítményhez használt lemezek hajlékonyak, ugyanakkor az oldalfali merevítésekkel és a felső keresztmerevítő rúddal rendkívüli tartóssággal rendelkeznek. Az alsó sarkok íveltek, és nincsenek átlós hegesztések, így még a nedvesebb állagú rakomány is könnyen üríthető. Az alapfelszereltségként hidraulikusan leüríthető raktér nagy kiöntő nyílással rendelkezik. A pótkocsi takaróponyvával is kiegészíthető.






Szerző: AgrárUnió

Címkék: pótkocsi, munkagép, Kanada, Multiva, nehézpótkocsi
Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

Ki mint vet… Az ágazat helyzete és kilátásai

A mezőgazdaság ezen ágazatáról kevesebb szó esik a híradásokban, holott talán a legfontosabb a vetőmag, amely egy ...