A gazdáknak nincs idejük akkumulátorokat töltögetni
Traktorok - 2020.07.27
Miért vesződik egy gyártóvállalat koncepciótraktorok kifundálásával és megépítésével? A prémium márkává előléptetni kívánt Steyr most választ ad erre a kérdésre.
A CNH Industrial csoporthoz tartozó osztrák Steyr a 2019 novemberében rendezett hannoveri Agritechnica szakkiállításon mutatta be koncepciótraktorát, mintegy jelezve, hogyan képzelik el ők a mezőgazdasági gépek jövőjét. A prezentáció kétségkívül figyelemfelkeltőnek bizonyult, ráadásul a márka képviselői őszintén beszéltek arról is, miért a prototípusban felvázolt irányt tartják helyesnek a fejlesztési versenyfutásban.
„Úgy véljük, a tisztán elektromos hajtás nem olyan tiszta, környezetbarát megoldás, mint azt sokan hangoztatják. A mi vásárlóinknak az ilyen erőgépek biztosan nem lennének megfelelők, hiszen a földeken dolgozó gazdáknak nincs idejük arra, hogy kétóránként feltöltsék a lemerült akkumulátorokat. Ezért tettük le a garast a hibrid technológia mellett, amelynél a burkolat alatt dízelmotor dolgozik, de egy redukált szén-dioxid-kibocsátású gáz- vagy hidrogén-erőforrás szintén megfelelő lehet” – mondta Christian Huber, a CNH Industrial Austria GmbH ügyvezető igazgatója.
A Steyr mellett a Case IH és New Holland márkákat is magában foglaló CNH Industrial vállalatcsoport már 1999 óta kiemelten foglalkozik az egyre hatékonyabb traktor-komponensek kifejlesztésével, és eddigi eredményeik összegzésének is tekinthető a Hannoverben bemutatott prototípus. A Steyr Konzept projekt keretében alkotott hibrid traktor egy hagyományos, négyhengeres, 4,5 literes, 150 kW (201 LE) teljesítményű FPT dízelmotorral rendelkezne, a kerekeknél egy-egy elektromos erőforrással.
Forradalmi elképzelés az átviteli rendszer teljes elhagyása. A termelt áram egyenesen a kerékagyaknál lévő elektromotorokba futna bele, közvetlen meghajtást biztosítva számukra, míg egy ötödik elektromos erőforrás működtetné a TLT-t és a hidraulikaszivattyút, sőt ráadásként még az akkumulátorokat is folyamatosan töltené. Ezzel a megoldással a traktor egy órán keresztül akár a dízelmotor beindítása nélkül is dolgozhatna, ami istállókban és egyéb zárt helyeken ideális lenne. A szűk, nehezen megközelíthető helyeken a négykerék-kormányzás és négykerék-hajtás is nagy segítséget jelent.
A mechanikus és hidraulikus szerelvények jó részének elhagyása miatt a gép fenntartása olcsóbb és egyszerűbb volna. A fülkében minden szükséges adat a kezelő látóterébe vetítve jelenne meg. Kamerák javítanák a kilátást, sőt akár egy drón is integrálható lenne az erőgépbe, amely előtte repülve analizálná a talajt és a termést, az adatokat azonnal eljuttatva a traktornak.
Így készülj fel a mezőgazdasági pályázatokra!
Erdészeti támogatások 2024-ben
„Nem kormányt akarunk buktatni, csak azt szeretnénk, ha végre ...
Extrém rendfelszedési kapacitás a John Deere V451R-től
Több pénzt akar keresni? Akkor ideje, hogy megtanulja az őszi ...
Új szint felállítása az automatizált betakarításban és ...
Növényvédő szerek és növényvédelmi hatású készítmények – ...
Kombájnfejlesztések a világban 2. rész
„A TALAJ ÉLETE – amit egy szelvény el tud mondani magáról” – ...
Adózási határidők 2024 tavaszán és az eÁFA