TERMÉNYFELVÁSÁRLÁSI ÁRAK:
Étkezési búza: 63.738,05 Ft (tonna)
Napraforgómag: 139.787,90 Ft (tonna)
Takarmánykukorica: 57.469,20 Ft (tonna)
Takarmányárpa: 52.667,06 Ft (tonna)
Repcemag: 154.021,93 Ft (tonna)
Full-fat szója: 209.053,63 Ft (tonna)
ÜZEMANYAGÁRAK:
Gázolaj ára: 645 Ft
Benzin ára: 641 Ft
DEVIZA KÖZÉPÁRFOLYAM:
EUR: 395,83000
USD: 367,33000
CHF: 405,35000
GBP: 462,58000
Hirdetés
Benzingőzben született: 
a Deutz-Fahr

Benzingőzben született: 
a Deutz-Fahr

Traktorok - 2015.07.23

A német traktormárka korai története egybeesik a motorizáció hajnalával, hiszen az egyik jogelőd vállalat megszületésénél ott bábáskodott Nikolaus August Otto is, a négyütemű belső égésű motor kifejlesztője.A világ első motorgyárát 1864-ben alapította az Otto motorok atyja a mérnök, feltaláló és vállalkozó Eugen Langennel közösen. Három esztendővel később a párizsi világkiállításon aranyérmet nyertek kétütemű atmoszférikus gázmotorukkal, de az igazi nagy dobást 1876-ban hajtották végre, amikor Otto megalkotta négyütemű benzinmotorját. Ekkor a gyáruk már Köln keleti városrészében, a Rajna jobb partján lévő Deutzban működött (Deutz AG néven), s olyan kiváló mérnököket foglalkoztatott, mint Gottlieb Daimler és Wilhelm Maybach, a Mercedes márka későbbi megalkotói. Érdekesség, hogy a XX. század első éveiben a Deutz is megpróbálkozott az autógyártással, ám végül mégsem ez vált a fő profiljává. A kocsik konstruktőre egyébként az az Ettore Bugatti volt, akinek a neve szintén nem ismeretlen a technika iránt érdeklődők számára. Nikolaus August Otto, a Deutz társalapítója, a négyütemű benzinmotor kifejlesztője Az egymilliomodik erőgép Az I. világháború idején az akkor már 3400 munkást foglalkoztató vállalat teherautókat és lövegvontatókat készített, majd 1927-ben megszületett az első igazi (dízelüzemű) traktoruk, a mindössze 14 LE-s MTH 222. A kilenc évvel később piacra dobott „néptraktor”, az egyhengeres, vízhűtéses, 11 „lovas” motorral felszerelt F1M414 szintén nem a bődületes ereje miatt vált kedveltté, de a lényeg az, hogy rengeteget eladtak belőle. A II. világháborút az immár Klöckner-Humboldt-Deutz AG néven futó vállalat megerősödve élte túl, hiszen 1950-ben már 40 ezer motort és 10 ezer traktort állított elő.Ami a cég „másik oldalát” illeti, Johann Georg Fahr 1870-ben alapított gyára a kévekötő aratógépeivel alapozta meg hírnevét. Csupán 1938-ban gördült le a szalagról az első traktoruk, az F22-es modell, amelyet már egy 22 LE-s, kéthengeres Deutz dízelmotorral szereltek fel. A két márka egyesülésére ennek ellenére kereken három évtizedet kellett várni, a jól ismert Deutz-Fahr felirat csak 1968-ban jelent meg az erőgépeken. Tíz esztendővel később a vállalat egy új generá-ciós, valóban a korát megelőző traktorral rukkolt elő: az összkerékhajtású, szinkronváltós, kényszerkenéses rendszerű, elektrohidraulikus emelőmű-szabályzós DX modell a 80 és 200 LE közötti teljesítménykategóriában vált sikeressé.A Deutz-Fahr 1992-ben már az egy-milliomodik erőgépét gyártotta le, ám nem sokkal később komoly fordulat következett be a történetében. 1995-ben a patinás márka olasz kézbe került, és létrejött a Same-Deutz-Fahr csoport, a világ egyik vezető (tavaly 1,2 milliárd eurós forgalmú) mezőgazdasági gépgyártó vállalata, amely a névadók mellett a Lamborghini, a Hürlimann és a Grégoire termékek előállítója is egyben. Fokozatmentesen Az Agrotron széria első modelljeit 1995-ben mutatta be a Deutz-Fahr. 
A sorozat újdonságai közé tartozott a kényelmes és tágas vezetőfülke, valamint egy forradalmi megoldás, a rugózott első híd. A 2001-ben debütált Agrotron TTV még erre is rátett egy lapáttal, hiszen ez volt az első traktor, amelyet fokozatmentes sebességváltóval szereltek fel, vagyis képessé vált a motorteljesítmény szinte 100%-os átvitelére, és zökkenőmentes haladást biztosított. Az Agrotron modelleken is megfigyelhető, semmi mással össze nem téveszthető, jellegzetes Giugiaro-dizájn szinte csak a habot jelenti a tortán. 88 éve készült el a német gyártó első igazi traktora, az MTH 222 Szerte a világbanA bajai központú Dorker Kft. 2011-ben vált a Same-Deutz-Fahr gépek hivatalos magyarországi forgalmazójává. Az olasz-német csoporttal közösen maguk is azt vallják, hogy a gazdaságok termelékenységének növelése elsősorban a mezőgazdasági tevékenységek gépesítése révén érhető el. Ma már több mint 320 ezer Same-Deutz-Fahr gép dolgozik szerte a világban, közülük hazánkban mintegy 1500. A vállalat erőfeszítéseit nemzetközi díjak sorával ismerték el már eddig is: 2012-ben a Deutz-Fahr Agrotron 7250 TTV lett az év traktora, 2013-ban a 6-os széria és az elegáns, minden irányba jó kilátást biztosító MaxiVision fülke kapott német formatervezési díjat. S hogy a 2015-ös év se induljon rosszul, ezúttal a Deutz-Fahr 9340 TTV típust jutalmazták a tervezésért járó Arany Traktor-díjjal. Igényes harcos A csillogó feketére festett, limitált darabszámban gyártott 7250 TTV Warrior (vagyis „Harcos”) a praktikumot egyesíti a luxussal. A LED égőkkel, bőrüléssel, fekete szőnyeggel és krómozott kipufogóval felszerelt traktorra három év garanciát vállal a gyártó. A vonzó burkolat alatt dübörgő Deutz-motor teljesítménye a 263 lóerőt is elérheti, miközben az erőgép optimális fogyasztást produkál a közúton és szántóföldön egyaránt.

Friss hírek
Kiemelt hírek

Ezt olvasta már?

A szabadság élménye – minden március 15-én szabadon engedik a ...

Az ünnepre való tekintettel immár közel 30 éve kokárdával látják el, és – bevonva a látogatókat is – ...