alma

Jobban is szerethetnénk az almát

Ismét elindította az alma fogyasztását ösztönző kampányt az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC). Kell is a reklám, hiszen a gyümölcs ára eddig idén 63 százalékkal emelkedett.

Azért fontos, hogy a vásárlók a zamatos hazai gyümölcsöt válasszák, mert azzal a magyar termelők boldogulását és a gazdasági növekedést is támogatják – mondta Tarpataki Tamás, az AM agrárpiacért felelős helyettes államtitkára a kampány sajtótájékoztatóján, a Budafoki Szomszédok Piaca előtt. Elkel a vásárlásösztönzés, hiszen – a KSH adatai szerint – januárban még 345 forint volt az étkezési alma kilója, júniusban már 546, aztán augusztusban érte el a csúcsot (624 Ft/kg), míg szeptemberben 563 forintot kellett fizetni a gyümölcsért.

Ebben az évben az időjárás nem kedvezett a mezőgazdasági termelésnek, 300–350 ezer tonnás almatermésre számítanak. Ennek egyharmada étkezési alma, ami elég ahhoz, hogy a gyümölcs folyamatosan jelen legyen a piacokon – áll az MTI hírében.

Ondré Péter, az AMC ügyvezetője kiemelte, hogy az „Alma, a természet oltalma” szlogent viselő kampány keretében egyebek mellett köztéri rendezvényeken, vásárokon, piacokon kóstoltatnak magyar almát, valamint hirdetésekkel, cikkekkel hívják fel a vásárlók figyelmét az almafogyasztás fontosságára. Az alma egyik legfontosabb nemzeti gyümölcs, népszerű is a fogyasztók körében, de a rendszerváltozást követő időszakban kissé háttérbe szorult a déligyümölcsökkel szemben.



Forrás: MTI / Fotó: Agrármarketing Centrum

Tags: élelmiszer, alma, KSH, kampány, Agrárminisztérium, drágulás, Agrármarketing Centrum

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom