Landini

Landini REX4: hibridként is kedvenc lesz

Hibriddé változott a Landini ültetvényes kistraktora. Az újdonság rögtön díjat is nyert a bolognai EIMA zsűrijétől, elsősorban a gazdaságosságot, hatékonyságot és kényelmet növelő fejlesztései miatt.

A Landini technológiai újításaival ismét elnyerte a „EIMA International Technical Innovation Award 20-21” díjat. Az Electra – Evolving Hybrid rendszert a Landini REX4 szériához szánták. Az olasz Argo Tractors csoporthoz tartozó márka 2018-ban mutatta be a keskeny nyomtávú REX4 ültetvényes szériát, és ennek készült el most a részben elektromos hajtású változata. Az újdonságot nemcsak a 2021 februárjára tervezett EIMA International rendezvényen, de annak előrehozott „ízelítőjén”, az EIMA Digital Preview nevű virtuális eseményen is bemutatják 2020. november 11–15. között.

Az Electra rendszert úgy tervezték, hogy tovább javítsa a REX4-es szériájú traktorok kezelhetőségét, kényelmét és egyszerű használatát. Az új technológia alkalmazása garantálja a költséghatékony munkavégzést, tekintettel a környezetre és a fenntarthatóságra, amelyek továbbra is a vállalatcsoport elsődleges céljai közé tartoznak.

A gyümölcsösökbe és szőlőültetvényekre szánt Landini REX4 Electra – Evolving Hybrid innovatív elektromos elsőkerék-hajtással, független rugózású első híddal, fékenergia-visszanyerő rendszerrel, elektronikus vezérlésű félautomata kabinrugózással, valamint félautomata sebességváltóval rendelkezik, amely lehetővé teszi a sebesség kiválasztását egy joystick segítségével. Az Electra – Evolving Hybrid változat alapjául az eredeti REX4-es széria szolgál, így ez is 110 lóerős, takarékos dízelmotorral, elektromos irányváltóval és 3 Powershift fokozattal (H-M-L) van szerelve.

A legjelentősebb újdonságok közé tartozik a teljesen elektromos elsőkerék-hajtás, független rugózású tengely, két független villanymotor és a hozzá tartozó érzékelők, elektronikus vezérlők, külön generátor és akkumulátor, amelyek fékezés és lassítás alatt energiát termelnek és tárolnak. Az egész rendszert a PMS (Power Management System) vezérli, amely felügyeli az összes eszköz működését, beleértve az akkumulátort, és vezérli a motort, valamint a generátort.

Ez a modern megközelítés lehetővé tette egy olyan hibrid traktor létrehozását, amelyben a dízelmotor generátoron és akkumulátoron keresztül hajtja az első elektromos motorokat, és folyamatosan „kommunikál” a hagyományos mechanikus hátsó végső hajtásokkal. Az eredmény alapvetően egy párhuzamos hibrid, amelynek rendszere független a traktor hátsó és első kerekei közötti mechanikai aránytól.

A technológiai fejlesztések ezen kombinációja, integrálva a jelenlegi elektromos kormányrendszerrel, 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást, 15 százalékkal szélesebb bekormányzási szöget, valamint a szállítás során nagyobb stabilitást garantál. Egy új elektromos vezérlésű fülkefelfüggesztést is lehet a traktorhoz igényelni, amellyel – köszönhetően a fél-aktív rendszernek – a komfortérzet emlékeztet a csúcskategóriás erőgépekéhez. A kényelem javulása egyértelműen érzékelhető mind a terepen, mind az közúton, a traktor 15 százalékkal kevesebb rezgést közvetít a vezető felé.

A fülkében található multifunkciós joystick helyettesíti a hagyományos sebességváltó kart. Az elektronikus vezérlőegység (ECU) a sebességváltásról bemeneti jelet kap a joysticktól, a traktor állapotára vonatkozó adatokat pedig az érzékelőktől. Amikor a fordulatszám megváltoztatásához szükséges feltételek teljesülnek, az ECU jelzi a hajtóműnek, hogy az az optimális fokozatba kapcsolhat. Az előnyök nyilvánvalóak: teljesen automatizált sebességváltás, kevesebb mechanikus kar a fülkében (drive by wire), ami kevesebb zajt és szennyező anyagot eredményez.


   

Forrás: Landini / AXIÁL Kft.

Tags: traktor, kiállítás, hibrid, Landini, díj, EIMA

Oldalunk cookie-kat ("sütiket") használ. Ezen fájlok információkat szolgáltatnak számunkra a felhasználó oldallátogatási szokásairól, de nem tárolnak személyes információkat. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. További információ Elfogadom